Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
13/10/2013ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΔΕΠΥ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ (Μέρος Α)
19/10/2013Η λέξη Mandala είναι μια σανσκριτική λέξη, που σημαίνει κύκλος. Συναντάται σε πολλές θρησκείες, κυρίως στον ινδουισμό και στο βουδισμό. Ωστόσο, χρησιμοποιείται κι ως μια από τις θεραπευτικές μεθόδους της αναλυτικής ψυχολογίας (γιουνγκιανής). Ο Γιουνγκ εξέτασε ενδελεχώς τη λειτουργικότητα του συμβόλου της Mandala και την περιγράφει ως ενίσχυση και συγκέντρωση της προσοχής.
Τα σχέδια Mandala μπορούν να λειτουργήσουν κατευναστικά τόσο για ενήλικες όσο και για παιδιά. Η δομή που έχουν τα συγκεκριμένα σχέδια ενισχύουν την εξάσκηση της συγκέντρωσης της προσοχής, βοηθούν στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και οπτικής διάκρισης, ενώ μπορούν να γίνουν άπειρα παιχνίδια συνδυάζοντας και την ικανότητα της παρατηρητικότητας.
Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως ηλικίας. Υπάρχουν τόσο απλά όσο και πιο απαιτητικά και σύνθετα σχέδια. Όταν εντάσσονται σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) έχουν πολύ θετικά αποτελέσματα. Μπορείτε να ζωγραφίσετε με τα παιδιά σχέδια Mandala, να φτιάξετε δικά σας με διαβήτη και γνώμονα ή να κάνετε κολλάζ με εικόνες και χρωματιστά χαρτάκια φτιάχνοντας τα δικά σας μοναδικά σχέδια Mandala.
Ακολουθούν μερικά ενδεικτικά σχέδια, με σειρά από το απλό στο πιο σύνθετο.
Ευχαριστώ πολύ το kaleidoskopio-ea.blogspot.gr
Φώτης Παπαναστασίου
Ειδικός Παιδαγωγός – Συγγραφέας
MSc Σχολική Ψυχολογία
Προσεχή Σεμινάρια:
1. Αποκτήστε Πιστοποιημένη Επάρκεια στις Μαθησιακές Δυσκολίες από τη Unicert σε συνεργασία με το Κέντρο Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιά
2. Πρακτικό Σεμινάριο «Διαταραχές Λόγου – Αξιολόγηση και Τεχνικές Παρέμβασης»