Έναν πολύ χρήσιμο οδηγό για τα δικαιώματα των νεοδιόριστων, δημοσίευσε στην ιστοσελίδα της η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
Οδηγός νεοδιόριστου από την ΕΛΜΕ Ρεθύμνου
Οι φετινοί διορισμοί αποτελούν δικαίωση για πολλούς από όσους και όσες ταλαιπωρηθήκατε για χρόνια από μία απαράδεκτη πολιτική που επέβαλε κάθε χρόνο να αναπληρώνετε τους εαυτούς σας. Αποτελεί, επίσης, μία μικρή δικαίωση για όλους όσους επιμέναμε και αγωνιστήκαμε προκειμένου τα κενά στα σχολεία να καλύπτονται με μόνιμους διορισμούς – μία ανάγκη που καθόλου δεν εξέλειψε με τους πρόσφατους διορισμούς που αποτελούν ένα μικρό κλάσμα των πραγματικών αναγκών. Έχουμε βάσιμους λόγους να πιστεύουμε ότι ο μεγαλύτερος του αναμενομένου αριθμός των διορισμών οφείλεται σε μία προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να «ρεφάρει» επικοινωνιακά τις συντριπτικές ήττες που υπέστη στην προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης και της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, καθώς και την κριτική που δέχθηκε για την ανυπαρξία ουσιαστικών μέτρων περιορισμού της πανδημίας στα σχολεία και για το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης. Όπως και να έχει, καλοδεχούμενοι! Χρέος όλων μας να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε μέχρι την πλήρη κατάργηση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση.
Ο μόνιμος διορισμός εξασφαλίζει μία στοιχειώδη εργασιακή και οικονομική σταθερότητα, ωστόσο και ως μόνιμοι/-ες θα έρθετε αντιμέτωποι/-ες με ένα αλλοπρόσαλλο και σκόπιμα πολύπλοκο σύστημα υπηρεσιακών μεταβολών, το οποίο αντί της διαφάνειας και της δικαιοσύνης πετυχαίνει τελικά να διασφαλίζει τη διαιώνιση της ταλαιπωρίας και της ανασφάλειας των εκπαιδευτικών. Ειδικά για όσους διορίστηκαν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους (που δεν είναι λίγοι καθώς η ποσόστωση στην κάλυψη των κενών ανά ειδικότητα και ανά περιοχή ήταν αυθαίρετη), ένας βαθμός επισφάλειας παραμένει και η αγωνία της ανακοίνωσης των προσλήψεων αντικαθίσταται από την, σαφώς μικρότερη αλλά παρ’ όλα αυτά υπαρκτή, αγωνία της ανακοίνωσης των αποσπάσεων ή των μεταθέσεων. Τα εκπαιδευτικά σωματεία διεκδικούμε δικαιοσύνη, διαφάνεια και απλοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών. Μέχρι τότε, το παρόν σημείωμα επιχειρεί να απαντήσει σε κάποιες από τις βασικές απορίες που μπορεί να έχει ένας νεοδιόριστος αναφορικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές και τα δικαιώματά του και περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες.
Α. Οργανικά και λειτουργικά κενά
Η έννοια της οργανικότητας χρησιμοποιείται με διαφορετικούς τρόπους στην υπηρεσιακή ορολογία. Με την αυστηρά νομική έννοια, κάθε μόνιμος εκπαιδευτικός έχει οργανική θέση στο Υπουργείο Παιδείας και όχι σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή.[1] Συνήθως όμως χρησιμοποιείται αντί του όρου οριστική τοποθέτηση – το γνωστό «σε ποιο σχολείο έχεις οργανική;» – και με αυτή την έννοια θα χρησιμοποιείται στη συνέχεια του σημειώματος.
Οι οργανικές θέσεις κάθε ειδικότητας σε μία περιοχή προσδιορίζονται από τη διαίρεση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων Α’ ανάθεσης με τον αριθμό 20 (μέσο εβδομαδιαίο ωράριο εκπαιδευτικών). Σε περίπτωση που οι οργανικές θέσεις είναι περισσότερες από τους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς, η ειδικότητα παρουσιάζει οργανικά πλεονάσματα και σε διαφορετική περίπτωση κενά.
Παράδειγμα: 240 ώρες θρησκευτικών/20=12 οργανικές θέσεις – 10 οργανικά ανήκοντες = 2 οργανικά κενά.
Σε περίπτωση που κάποιο μάθημα είναι Α’ ανάθεση σε δύο ή περισσότερες ειδικότητες, οι ώρες διδασκαλίας κατανέμονται ισομερώς σε αυτές για τον προσδιορισμό των οργανικών θέσεων. Για παράδειγμα, αν εκτιμάται ότι την επερχόμενη σχολική χρονιά θα γίνονται στα σχολεία του νομού Ρεθύμνου 50 ώρες του μαθήματος Πολιτική Παιδεία της Α΄ Λυκείου, αυτές θα κατανεμηθούν ισομερώς από 25 ώρες στις ειδικότητες ΠΕ78 και ΠΕ80. Οργανική θέση προκύπτει και όταν το μη ακέραιο υπόλοιπο της διαίρεσης είναι ίσο ή μεγαλύτερο του 10.
Οι οργανικές θέσεις στις σχολικές μονάδες δημιουργούνται όταν υπάρχουν τουλάχιστον 12 ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων Α’ ανάθεσης κάποιας ειδικότητας. Με την οριστική τοποθέτηση ο εκπαιδευτικός μπορεί πλέον να μετακινηθεί σε άλλη σχολική μονάδα μόνο κατ’ επιλογή. Συνεπώς, ακόμα και αν, όπως αναφέρουμε παραπάνω, η «οργανική στο σχολείο» δεν έχει κάποια νομική υπόσταση, αποτελεί μία αναγκαία συνθήκη ώστε ο εκπαιδευτικός να μη μετακινείται κάθε Σεπτέμβρη σε διαφορετική σχολική μονάδα, με όλα τα προσωπικά, υπηρεσιακά και -κυρίως- παιδαγωγικά προβλήματα συνεπάγεται μία τέτοια κατάσταση. Στην περίπτωση που δεν καταφέρετε να αποκτήσετε οργανική θέση θα τοποθετηθείτε προσωρινά για ένα έτος σε κάποια σχολική μονάδα.
Σε περίπτωση, πάλι, που οι ώρες Α’ ανάθεσης στη σχολική μονάδα μειωθούν (π.χ. λόγω μείωσης των τμημάτων ή των μαθημάτων της ειδικότητας) ο εκπαιδευτικός χαρακτηρίζεται ως «οργανικά υπεράριθμος» και διεκδικεί κατά προτεραιότητα τις νέες οργανικές θέσεις που θα προκύψουν στην ειδικότητά του. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτό αποτελεί σίγουρα μία δυσμενή εξέλιξη, δεν συνεπάγεται, ωστόσο, κίνδυνο διαθεσιμότητας καθώς, θυμίζουμε, οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας και όχι σε κάποια συγκεκριμένη σχολική μονάδα.
Τα λειτουργικά κενά, από την άλλη, είναι «προσωρινά» κενά που δημιουργούνται εξαιτίας
- αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε άλλο ΠΥΣΔΕ ή σε φορείς του Υπουργείου Παιδείας (βλέπε παρακάτω),
- μειώσεων ωραρίου ή απαλλαγών από τα εκπαιδευτικά καθήκοντα, εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε θέσεις με θητεία (Διευθυντές ή Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων, Σχολικοί Σύμβουλοι, κ.ά),
- μακροχρόνιων αδειών (κύησης, λοχείας, αναρρωτικών, αδειών άνευ αποδοχών),
- Άλλων μεταβολών όπως, π.χ., η πρόσφατη κατάργηση της οργανικότητας των θέσεων στα Πειραματικά – Πρότυπα Σχολεία.
Οι παραπάνω κατηγορίες αντιστοιχούν σε απόλυτα αναμενόμενα κενά τα οποία φτάνουν κατ’ εκτίμηση περίπου στο 20% του συνόλου των διδακτικών ωρών, με αποτέλεσμα πολύ συχνά ειδικότητες να εμφανίζουν «λογιστικά», οργανικά πλεονάσματα, ενώ στην πραγματικότητα έχουν πάρα πολλά πραγματικά, λειτουργικά κενά. Για τον προσδιορισμό των λειτουργικών κενών σε επίπεδο σχολείου ή σχολείων, λαμβάνονται υπόψη και οι Β΄ αναθέσεις.
[1] Αυτός ήταν και ο λόγος που το καλοκαίρι του 2013 έπρεπε να καταργηθούν συνολικά κάποιες ειδικότητες από την εκπαίδευση ώστε να καταργηθούν οι υφιστάμενες οργανικές θέσεις και να ανοίξει ο δρόμος για να τεθούν σε διαθεσιμότητα περίπου 2.500 εκπαιδευτικοί.
Β. Σειρά πραγματοποίησης υπηρεσιακών μεταβολών
Οι υπηρεσιακές μεταβολές κάθε έτους εκκινούν με τις μεταθέσεις και ολοκληρώνονται με τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, ακολουθώντας την παρακάτω σειρά:
- Προσδιορισμός οργανικών κενών και πλεονασμάτων
- Μεταθέσεις εκπαιδευτικών
- Τοποθετήσεις στα εναπομείναντα οργανικά κενά με την εξής σειρά
- Οργανικά υπεράριθμοι/-ες (εκπαιδευτικοί που για οποιοδήποτε λόγο έχασαν την οργανική τους τοποθέτηση)
- Μετατιθέμενοι/-ες από άλλη περιοχή, αιτούμενοι/-ες βελτίωση (αλλαγή) οργανικής, εκπαιδευτικοί που δεν έχουν οριστική τοποθέτηση («διάθεση του ΠΥΣΔΕ»), νεοδιόριστοι/-ες μετά τον πρώτο χρόνο, συγκρινόμενοι/-ες μεταξύ τους.
- Αποσπάσεις σε φορείς, χορήγηση μακροχρόνιων αδειών
- Προσδιορισμός λειτουργικών κενών και πλεονασμάτων
- Αποσπάσεις εκπαιδευτικών από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ
- Τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά με την εξής σειρά:
- Εκπαιδευτικοί που δεν έχουν οργανική θέση (βρίσκονται στη «διάθεση του ΠΥΣΔΕ»)
- Εκπαιδευτικοί που πήραν απόσπαση από άλλο ΠΥΣΔΕ και εκπαιδευτικοί που έχουν αιτηθεί απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ, συγκρινόμενοι μεταξύ τους
- Τοποθετήσεις νεοδιόριστων σε λειτουργικά κενά.
- Προσλήψεις αναπληρωτών στα εναπομείναντα λειτουργικά
Στις τελευταίες τοποθετήσεις σε ορισμένα ΠΥΣΔΕ άλλαξε η σειρά τοποθέτησης και προηγήθηκαν οι νεοδιόριστοι σε σχέση με όσους συναδέλφους τους ζητούσαν απόσπαση ή ήρθαν με απόσπαση από άλλο ΠΥΣΔΕ.
Οι νεοδιόριστοι θα τοποθετηθείτε αρχικά σε λειτουργικά κενά και με το τέλος της πρώτης χρονιάς μπορείτε να αιτηθείτε οριστική τοποθέτηση, δηλαδή να αποκτήσετε οργανική θέση σε συγκεκριμένο σχολείο. Μετάθεση ή απόσπαση θα μπορείτε να αιτηθείτε μετά το τέλος της δεύτερης χρονιάς, με την προϋπόθεση ότι έχετε υπηρετήσει πραγματικά στην περιοχή διορισμού, ή έχετε λάβει άδεια κυήσεως, μακροχρόνια αναρρωτική άδεια ή άδεια. Στο συγκεκριμένο σημείο θα πρέπει να προσέξετε την περίπτωση όπου τη δεύτερη χρονιά πήρατε οργανική σε κάποιο σχολείο αλλά αποσπαστήκατε σε άλλο σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης. Τότε έχετε κατοχυρώσει δικαίωμα μετάθεσης αλλά δεν μπορείτε να ζητήσετε βελτίωση οργανικής θέσης. Κατ’ εξαίρεση, μπορούν να αιτηθούν άμεσα απόσπαση οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες απόσπασης (δείτε παρακάτω).
Γ. Μόρια μεταθέσεων, μόρια αποσπάσεων και ειδικές κατηγορίες
Κάποιες από τις υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται με βάση τα μόρια μετάθεσης και κάποιες άλλες με βάση τα μόρια απόσπασης. Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζεται αναλυτικά η μοριοδότηση σε κάθε περίπτωση.
Τα μόρια μετάθεσης αποτελούν κριτήριο για τις μεταθέσεις και τις τοποθετήσεις σε οργανικά κενά. Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης, μετατίθενται κατά προτεραιότητα συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους. Σε αυτές ανήκουν (Άρθρο 13/Π.Δ.50/96):
- Οι εκπαιδευτικοί που έχουν παιδιά τα οποία χρειάζονται ειδική θεραπευτική αγωγή ή εκπαίδευση και είναι τυφλά, κωφά ή βαρήκοα, αυτιστικά, σπαστικά πάσχουν από µεσογειακή αναιµία, που χρήζει µεταγγίσεων αίµατος, λευχαιµία, αιµορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιµοκάθαρσης, ΑΙDS, σύνδροµο DΟWΝ και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής µορφής καρκίνο σε µεταστατικό στάδιο και νόσο του Crohn.
- Οι εκπαιδευτικοί που έχουν τέσσερα ή περισσότερα άγαµα παιδιά, τα οποία δεν έχουν συµπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Στο σύνολο των παιδιών υπολογίζονται και όσα φοιτούν σε ανώτατες ή ανώτερες δηµόσιες σχολές του εσωτερικού ή ισότιµες του εξωτερικού, εφόσον αυτά δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους, δεν βρίσκονται στο τελευταίο εξάµηνο ή έτος σπουδών ή δεν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή µεταπτυχιακού τίτλου.
- Οι εκπαιδευτικοί που οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους πάσχουν από µεσογειακή αναιµία που χρήζει µεταγγίσεων αίµατος, λευχαιµία, αιµορροφιλία, χρόνια νεφρική ανεπάρκεια σε στάδιο αιµοκάθαρσης, ΑΙDS και σκλήρυνση κατά πλάκας τετραπληγικής ή παραπληγικής µορφής καρκίνο σε µεταστατικό στάδιο και νόσο του Crohn.
Τα μόρια απόσπασης αποτελούν κριτήριο για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και για τις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά. Αποσπώνται κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις παρακάτω ειδικές κατηγορίες απόσπασης:
- Ανήκουν σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.
- Είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, της ΕΥΠ, του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης, των υπαλλήλων του κλάδου Πληρωμάτων Ασθενοφόρων του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), καθώς και θρησκευτικών λειτουργών της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος (ιερέων και διακόνων) που υπηρετούν ως διδάσκαλοι ή καθηγητές οποιασδήποτε βαθμίδας και με οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι και μέλη των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων.
- Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών και σύζυγοι του κύριου προσωπικού του ΝΣΚ.
- Είναι σύζυγοι μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ (άρθρο 44Α παρ. 12α του άρθρου 44Α του ν. 4115/2013 (Α΄24) και παρ. 12β του άρθρου 27 του ν. 4386/2016 (Α΄83)].
- Είναι σύζυγοι ιατρικού προσωπικού του ΕΣΥ, τακτικού νοσηλευτικού, λοιπού επιστημονικού και παραϊατρικού προσωπικού και αντίστοιχου προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΦΠΥΥΚΑ), που υπηρετούν σε περιοχές που εντάσσονται στη Γ’ Ζώνη, και στις περιοχές που χαρακτηρίζονται άγονες και προβληματικές [παρ. 5α του άρθρου 2 του ν. 3868/2010 (Α΄129)].
Για τις αποσπάσεις σε φορείς (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ΣΔΕ, ΙΕΚ, ΓΑΚ, ΑΕΙ, κ.ά.) μπορεί να γίνεται κάποια γενική αναφορά στα κριτήρια που οφείλει να συνεκτιμήσει ο φορέας κατά την επιλογή των εκπαιδευτικών, στην πράξη όμως η ανυπαρξία μοριοδότησης αφήνει χώρο στον φορέα να επιλέξει κατά την κρίση του, δημιουργώντας απαράδεκτα φαινόμενα πελατειακής εξυπηρέτησης.
Δ. Μισθολογικά
Μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί εντάσσονται στο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων. Αρχικά, όλοι οι νεοδιόριστοι κατατάσσονται στο ΜΚ1 και μετά την έκδοση των αποφάσεων αναγνώρισης προϋπηρεσίας και αναγνώρισης συνάφειας μεταπτυχιακών (2 ΜΚ) και διδακτορικών (6 ΜΚ) τίτλων σπουδών καταβάλλονται αναδρομικά οι διαφορές από την ημέρα ορκωμοσίας. Για τη μισθολογική εξέλιξη δεν λαμβάνεται υπόψη η υπηρεσία κατά τα έτη 2016 και 2017. Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται ο μικτός μισθός με βάση τα έτη υπηρεσίας. Στο μικτό μισθό προστίθεται το οικογενειακό επίδομα (50 ευρώ για ένα παιδί, + 20 για το δεύτερο παιδί, + 50 για το τρίτο και το τέταρτο παιδί, + 70 για κάθε παιδί πέραν των τεσσάρων) καθώς και το επίδομα απομακρυσμένης/παραμεθορίου περιοχής (100 ευρώ) για κάποιες περιοχές (ο νομός Ρεθύμνου δεν περιλαμβάνεται σε αυτές).
Οι κρατήσεις διαφοροποιούνται ανάλογα με το αν ο εκπαιδευτικός είναι νέος ή παλιός ασφαλισμένος καθώς και με βάση το αφορολόγητο που προκύπτει εξαιτίας της οικογενειακής κατάστασης. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν κάποιες επιπλέον κρατήσεις με αποτέλεσμα ο καθαρός μηνιαίος μισθός να είναι μικρότερος σε σχέση με αυτόν του αναπληρωτή. Σημαντικότερη είναι η κράτηση των νεοδιόριστων για το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) (ένας μικτός μισθός σε 12 μηνιαίες δόσεις) για τον πρώτο χρόνο από το διορισμό. Η κράτηση των νεοδιόριστων για το ΤΕΑΔΥ (μισός μικτός μισθός σε 24 δόσεις) έχει καταργηθεί. Τα παρακάτω παραδείγματα έχουν υπολογιστεί με τη χρήση της εφαρμογής του εκπαιδευτικού Β. Χουλιάρα. Σε όλες τις περιπτώσεις έχει γίνει η παραδοχή ότι οι εκπαιδευτικοί είναι νέοι ασφαλισμένοι (πρώτη ασφάλιση μετά την 01/01/93) και ότι δεν λαμβάνουν επίδομα παραμεθορίου.
Παράδειγμα 1: Εκπαιδευτικός με ΜΚ1, χωρίς παιδιά.
Μικτός Μισθός: 1092. Καθαρός Μισθός 1ου έτους: 737,46. Καθαρός Μισθός μετά τον 1ο χρόνο: 820,27.
Παράδειγμα 2: Εκπαιδευτικός με ΜΚ1, με 1 παιδί.
Μικτός Μισθός: 1142. Καθαρός Μισθός 1ου έτους: 778,94. Καθαρός Μισθός μετά τον 1ο χρόνο: 859,87.
Παράδειγμα 3: Εκπαιδευτικός με ΜΚ2, χωρίς παιδιά.
Μικτός Μισθός: 1151. Καθαρός Μισθός 1ου έτους: 773,80. Καθαρός Μισθός μετά τον 1ο χρόνο: 855,66.
Παράδειγμα 4: Εκπαιδευτικός με ΜΚ2, με 1 παιδί.
Μικτός Μισθός: 1151. Καθαρός Μισθός 1ου έτους: 815,29. Καθαρός Μισθός μετά τον 1ο χρόνο: 894,86.
Παράδειγμα 5: Εκπαιδευτικός με ΜΚ5, χωρίς παιδιά.
Μικτός Μισθός: 1328. Καθαρός Μισθός 1ου έτους: 737,46. Καθαρός Μισθός μετά τον 1ο χρόνο: 960,42.
Παράδειγμα 6: Εκπαιδευτικός με ΜΚ5, με 1 παιδί.
Μικτός Μισθός: 1328. Καθαρός Μισθός 1ου έτους: 778,94. Καθαρός Μισθός μετά τον 1ο χρόνο: 998,58.
Ε. Άδειες
Η διαφοροποίηση στις άδειες αποτελεί μία διαχρονική αδικία εις βάρος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ως μόνιμοι, δικαιούστε πλέον
- κανονική άδεια έως 10 ημέρες κάθε ημερολογιακό έτος(εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι ανάγκης) χωρίς μισθολογική απώλεια (περικοπή της αποζημίωσης μη ληφθείσας άδειας)
- αναρρωτική άδεια χωρίς περικοπή του ημερομισθίου
- Έως 8 ημέρες με γνωμάτευση γιατρού (κατά ημερολογιακό έτος). Δύο (2) εξ αυτών, αλλά όχι συνεχόμενες, μπορούν να χορηγούνται μόνο με υπεύθυνη δήλωση του εκπαιδευτικού.
- Πέραν των 8 ημερών κατ’ έτος ο υπάλληλος προσέρχεται στην Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή
- Άδεια ανατροφής διάρκειας 9 μηνών
- +6 μήνες σε περίπτωση δίδυμης κύησης
- +12 μήνες σε περίπτωση τρίδυμης κύησης
- Σε περίπτωση το παιδί έχει γεννηθεί πριν την ημερομηνία διορισμού, η άδεια ανατροφής εκτιμάται με βάση τον ακόλουθο τύπο
Άδεια ανατροφής = (24 μήνες – ηλικία παιδιού σε μήνες κατά το διορισμό)(9/21)
- Άδεια άνευ αποδοχών
- Έως 1 μήνα ,μέσα στο ίδιο ημερολογιακό έτος, εφόσον οι ανάγκες της υπηρεσίας το επιτρέπουν χορηγείται από τον Δ/ντή εκπαίδευσης χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου.
- Έως 3 έτη συνολικά χορηγείται από τον Περιφερειακό Δ/ντή ύστερα από γνωμοδότηση του ΑΠΥΣΔΕ.
- Έως 5 έτη με δυνατότητα παράτασης για ακόμη 5 έτη σε εκπ/κό που αποδέχεται θέση σε Ευρωπαϊκή ένωση χορηγείται από το ΑΠΥΣΔΕ.
- Έως 6 έτη συνεχώς ή τμηματικώς, εκπαιδευτικός του οποίου σύζυγος υπηρετεί στο εξωτερικό σε Ελληνική Υπηρεσία του Δημοσίου χορηγείται από το ΑΠΥΣΔΕ.
Ασφαλώς, εξακολουθείτε να μπορείτε να λάβετε και όλες οι υπόλοιπες άδειες που μπορούσατε να λάβετε ως αναπληρωτές (αιμοδοσίας, συμμετοχής σε δίκη, εκπαιδευτικές άδειες, κ.ά.).
Πηγή: alfavita.gr
Διαβάστε επίσης: