Το ενδεχόμενο πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ με άλλο τρόπο από τους οριστικούς πίνακες ΑΣΕΠ, επειδή αυτοί περιελάμβαναν εγγεγραμμένους που δεν υπέβαλαν αιτήσεις αναπληρωτών, άνοιξε η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή
“Για το νέο σχολικό έτος 2020-2021 και σε συνέχεια των διορισμών το Υπουργείο (…) έχει προσλάβει έξι χιλιάδες οκτακόσιους εννέα αναπληρωτές-μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Δυστυχώς, κύριε συνάδελφε, οι οριστικοί πίνακες του ΑΣΕΠ περιελάμβαναν εγγεγραμμένους που δεν υπέβαλαν αιτήσεις αναπληρωτών. Γι’ αυτό εξετάζουμε επισταμένως νόμιμους τρόπους κάλυψης των θέσεων αυτών από ειδικούς που θα παρέχουν εξειδικευμένη υποστήριξη, ώστε να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες, ιδιαίτερα στον κλάδο εξειδικευμένης ειδικής εκπαίδευσης και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, για την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021″
Αυτό ανέφερε χθες η κ.Ζέττα Μακρή απαντώντς σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή για την κατάσταση στα Ειδικά σχολεία.
‘Ολη η απάντηση της υφυπουργού Παιδείας για τα Ειδικά σχολεία
Ξεκινώ, λοιπόν, με το δεδομένο ότι η απόφαση της αδιάλειπτης διά ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης τόσο της πρωτοβάθμιας, όσο και της δευτεροβάθμιας, στηρίζεται στο γεγονός ότι η παρουσία των μαθητών και των μαθητριών με αναπηρία στις εκπαιδευτικές διαδικασίες είναι απαραίτητη προκειμένου να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν δεξιότητες και την αυτονομία τους, τη γνωστική, την κοινωνική και τη συναισθηματική τους στήριξη, καθώς και για τη σωματική και ψυχική τους υγεία, συνθήκες που στην περίπτωση αυτού του μαθητικού πληθυσμού η εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας δυσκολεύεται να προσεγγίσει. Και αν σας ερμηνεύω σωστά, νομίζω ότι σε αυτό δεν έχετε αντίρρηση.
Σ’ αυτές τις σχολικές μονάδες, το Υπουργείο μας σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, μετά από γνωμοδότηση της Εθνικής Αρχής Εμβολιασμού, προέκρινε την ένταξη στο πρόγραμμα της τρέχουσας εμβολιαστικής περιόδου των εκπαιδευτικών, του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, του ειδικού βοηθητικού προσωπικού και των μαθητών ηλικίας 16 ετών και άνω, εννοείται με τη συναίνεση γονέων και κηδεμόνων. Σχετική εγκύκλιος απεστάλη ήδη στις σχολικές μονάδες.
«edu.testing.gov.gr»
Επίσης, σε λειτουργία βρίσκεται από τις αρχές Ιανουαρίου η πλατφόρμα δωρεάν ελέγχου Covid-19 για τους εκπαιδευτικούς «edu.testing.gov.gr», ενώ παράλληλα υπάρχουν κλιμάκια του ΕΟΔΥ τα οποία διενεργούν δωρεάν εξετάσεις στις σχολικές μονάδες τόσο στους εκπαιδευτικούς, όσο και στους μαθητές.
Σε ό,τι αφορά τη μεταφορά των μαθητών των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, έχουν ληφθεί από την πολιτεία όλα τα αναγκαία μέτρα για την πρόληψη της διασποράς του Covid-19. Συγκεκριμένα, συστήνεται για τη μεταφορά των μαθητών, μετά από πρόταση των αρμοδίων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, η αύξηση των δρομολογίων των λεωφορείων που μεταφέρουν τα παιδιά με αναπηρία λόγω της δυσκολίας τους στη χρήση μάσκας, καθώς και η έγκριση νέων δρομολογίων κατά απόλυτη προτεραιότητα από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των οικείων περιφερειακών ενοτήτων.
Επιπροσθέτως, λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να αποφεύγεται συγχρωτισμός κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των μαθητών. Επίσης, τα οχήματα κάθε κατηγορίας που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά των μαθητών απολυμαίνονται καθημερινά πριν και μετά τη μεταφορά, ενώ ακολουθεί φυσικός αερισμός και κενό μεσοδιάστημα μεταξύ των χρήσεων. Οι οδηγοί οχημάτων, οι συνοδοί εκπαιδευτικοί και οι μαθητές φέρουν υποχρεωτικά μάσκα προστασίας. Τέλος, συστήνεται η τοποθέτηση του μαθητή σε προκαθορισμένη θέση, η οποία δεν θα αλλάζει, ενώ προτείνεται σε μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα ή είναι αδέλφια να κάθονται σε διπλανές θέσεις.
Για τους μαθητές που εξυπηρετούνται με ταξί σε μη αστικές περιοχές, για τη μετάβασή τους στο σχολείο επιτρέπεται να μετακινούνται μέχρι και τέσσερα άτομα με την προσκόμιση σχετικής βεβαίωσης του διευθυντή του σχολείου.
Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, τον Μάρτιο του 2020 πραγματοποιήθηκαν διορισμοί χιλίων σαράντα μελών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, στο πλαίσιο των προκηρύξεων 1 ΕΑ/2019 και 2ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ.
Είμαστε πάρα πολύ περήφανοι που η απαίτηση ετών για την παροχή ειδικής εκπαίδευσης και αγωγής από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς έλαβε σάρκα και οστά από την Κυβέρνησή μας!
Έγιναν 6.809 προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ
Για το νέο σχολικό έτος 2020-2021 και σε συνέχεια των διορισμών που σας ανέφερα, το Υπουργείο επιδιώκοντας την καλύτερη και τη μεγαλύτερη κάλυψη των αναγκών του μαθητικού πληθυσμού έχει προσλάβει έξι χιλιάδες οκτακόσιους εννέα αναπληρωτές-μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού.
Δυστυχώς, κύριε συνάδελφε, οι οριστικοί πίνακες του ΑΣΕΠ περιελάμβαναν εγγεγραμμένους που δεν υπέβαλαν αιτήσεις αναπληρωτών. Γι’ αυτό εξετάζουμε επισταμένως νόμιμους τρόπους κάλυψης των θέσεων αυτών από ειδικούς που θα παρέχουν εξειδικευμένη υποστήριξη, ώστε να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες, ιδιαίτερα στον κλάδο εξειδικευμένης ειδικής εκπαίδευσης και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, για την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021.
Τηλεκπαίδευση
Να σημειώσω ότι, εκτός από τους μαθητές και τους μαθητές ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19, η τηλεκπαίδευση επίσης παρέχεται και στους μαθητές και τις μαθήτριες τμημάτων σχολικών μονάδων οι οποίοι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, συνοικούν με πρόσωπο που νοσεί από κορωνοϊό Covid-19, νοσούν τα ίδια τα παιδιά από κορωνοϊό Covid-19 ή έχουν υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό Covid-19 και για όσο χρονικό διάστημα απομένει μέχρι την έκδοση του αποτελέσματος.
Για τους μαθητές που υπάγονται στις ευπαθείς ομάδες τα μέτρα που λαμβάνονται είναι τα εξής. Η πρόβλεψη παρακολούθησης μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η καταγραφή, αλλά η μη προσμέτρηση απουσιών, εφόσον συντρέχουν οι παρακάτω λόγοι: Αν ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του νοσεί από κορωνοϊό, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης, αν ο μαθητής που έχει υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό και παραμένει σε καραντίνα για όσο χρόνο αναμένει την έκδοση του αποτελέσματος, αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από γιατρό της σχετικής ειδικότητας.
Οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου
Είναι οι ακόλουθες: Είναι οι μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων ή αν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι μήνες από την ολοκλήρωσή της, μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα μήνες, μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από είκοσι τέσσερις μήνες, μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία, μαθητές να σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια, μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια, μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια, η γνωστή μυοκαρδιοπάθεια, μαθητές με χρόνια σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση ή με αναπνευστική ανεπάρκεια, μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου και τέλος, μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
Νομίζω, κύριοι συνάδελφοι, ότι το Υπουργείο μας βρίσκεται πάντοτε στο πλευρό των παιδιών που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες, αλλά και των οικογενειών τους, εργάζεται συστηματικά, εντατικά, αλλά και με ευαισθησία για την απρόσκοπτη παροχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παρά την αντιξοότητα των σημερινών συνθηκών.
Η ερώτηση του Γιάννη Δελή
Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κου Γιάννη Δελή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Τα ειδικά σχολεία και τους ασφαλείς όρους λειτουργίας τους” – 22-02-2021.
Κυρία Υπουργέ, όταν έναν χρόνο τώρα δεν παίρνεις κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, δηλαδή δεν αραιώνεις τους μαθητές ανά τμήμα, δεν προσλαμβάνεις ούτε τον αναγκαίο αυξημένο αριθμό των εκπαιδευτικών, ούτε τον αναγκαίο και απαραίτητο αριθμό των εργαζομένων για την καθαριότητα των σχολείων, όταν δηλαδή δεν κάνεις όλα αυτά που και πρέπει να κάνεις και μπορούν να γίνουν και που δίκαια διεκδικούν εδώ και παραπάνω από έναν χρόνο εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές και το μόνο που έχεις κάνει ως Κυβέρνηση είναι να μοιράσεις -μιλώ για την εκπαίδευση- μια μάσκα, ένα παγούρι να και να βγάλεις και ένα φιρμάνι για ανοιχτά σχολικά παράθυρα μέσα στο καταχείμωνο, τότε το να ανοίγεις και να κλείνεις συνεχώς τα σχολεία είναι η μόνη σου καταφυγή ως Κυβέρνηση, ανάλογα βεβαίως με την έξαρση ή μη της πανδημίας.
Βεβαίως, οι συνέπειες -και εδώ νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε όλοι- είναι βαρύτατες και επώδυνες, τόσο οι μορφωτικές όσο και οι κοινωνικές, αλλά και οι ψυχολογικές, ιδίως για τους μικρότερους μαθητές, αλλά και για τους μεγαλύτερους. Κι αν αυτό, κυρία Υπουργέ, ισχύει μία φορά για τα παιδιά των γενικών σχολείων, πιστέψτε με, ισχύει δέκα φορές περισσότερο για τα παιδιά με αναπηρία, για τα παιδιά των ειδικών σχολείων.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο της διαχείρισης, η Κυβέρνηση πήρε την απόφαση να κρατήσει ανοιχτά τα ειδικά σχολεία, αλλά χωρίς ταυτόχρονα να εξασφαλίσει εκείνους τους όρους και εκείνες τις προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια και των μαθητών αυτών που έχουν βεβαίως αυξημένες ανάγκες, αλλά και των εκπαιδευτικών.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Ασφαλώς και θέλουμε, κυρία Υπουργέ, ανοιχτά τα ειδικά σχολεία, όπως ανοιχτά θέλουμε και τα γενικά σχολεία, όπως ανοιχτά θέλουμε και τα πανεπιστήμια, που εδώ και έναν χρόνο η Κυβέρνησή σας επιμένει να τα κρατάει κλειστά, με την αναγκαία πάντα τήρηση των υγειονομικών προϋποθέσεων που και πρέπει και μπορούν ασφαλώς να τηρηθούν.
Γι’ αυτό και σας ρωτάμε τι μέτρα προτίθεστε να πάρετε εσείς και η Κυβέρνησή σας, έτσι ώστε κατ’ αρχήν να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα οι εργαζόμενοι και οι μαθητές αυτών των σχολείων. Βεβαίως έπρεπε ήδη να έχει γίνει κάτι τέτοιο, αλλά από αύριο πρέπει να μπουν τουλάχιστον σε μία προτεραιότητα οι εμβολιασμοί των εργαζομένων στα ειδικά σχολεία και των μαθητών εκείνων που αντιμετωπίζουν σοβαρά, σοβαρότατα προβλήματα, έτσι ώστε να είναι συνεχής η ιατρική τους παρακολούθηση, να υπάρχει συνεχής και αδιάλειπτη επιδημιολογική επιτήρηση με μαζικά τεστ, με ιχνηλατήσεις, όπως βεβαίως να υπάρχει και η απαραίτητη ιατρική φροντίδα για τα επιβεβαιωμένα κρούσματα με την ευθύνη των δομών υγείας που είναι κοντά. Άλλωστε, αυτό σημαίνει και σύνδεση του συστήματος υγείας με την εκπαίδευση.
Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει αύξηση των δρομολογίων, ώστε να μειωθούν οι μαθητές. Διότι, ξέρετε, αυτοί οι μαθητές στα ειδικά σχολεία μετακινούνται συνήθως με λεωφορεία και με αυτοκίνητα στα οποία γίνεται αυστηρά απολύμανση και τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Επιπλέον, πρέπει να υπάρξουν προσλήψεις προσωπικού. Ξέρετε, δεν φτάνει το προσωπικό. Και μη μας πείτε πάλι για τις τέσσερις και τεσσερισήμισι χιλιάδες, γιατί το έχουμε ακούσει εκατό χιλιάδες φορές. Χρειάζονται πολύ περισσότερες προσλήψεις. Αν αυτές χρειάζονταν πριν, φανταστείτε τώρα τι χρειάζεται.
Και βεβαίως, μιλάμε για τη μέριμνα που πρέπει να δείξει μια υπεύθυνη πολιτεία στους μαθητές με αναπηρία που δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο και παραμένουν στο σπίτι τους, εξαιτίας σοβαρών παθολογικών προβλημάτων.
Πηγή: alfavita.gr