Κλειστά σχολεία: Σήμερα οι ανακοινώσεις, στο διάγγελμα Μητσοτάκη για τον κορωνοϊό
05/11/2020“Μαθησιακές Ευκολίες” – Αυτισμός: Ποια είναι η αιτία εκδήλωσής του;
06/11/2020Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα αντικείμενα και τα σχήματα της εικόνας με πολλές παραλλαγές ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, για να διδάξετε βασικές έννοιες και διαδικασίες στα μαθηματικά!
Παιδιά προσχολικής ηλικίας
Περιγραφή 1ης Δραστηριότητας:
Μπορείτε να ζητήσετε από το παιδί να αντιστοιχίσει τα χρώματα των σχημάτων της εικόνας με τα χρώματα του κάθε κύβου ή αν διαθέτετε και άλλα σχήματα (π.χ κύκλος – σφαίρα) να αντιστοιχίσει το σωστό χρώμα αλλά και το σωστό σχήμα μεταξύ της εικόνας και του πραγματικού αντικειμένου (κύβο ή σφαίρα).
Δεξιότητες που ενισχύει:
➡️ Ταύτιση
➡️ Αντιστοιχιση χρώματος και σχήματος
Παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας (Α’ – Β’ Δημοτικού)
Περιγραφή 2ης Δραστηριότητας: Δημιουργία και αναπαραγωγή μοτίβων! Σχηματίζουμε σε χαρτάκια μοτίβα με βάση το χρώμα το σχήμα ή και τα δύο. Αποσύρουμε το χαρτί και του ζητάμε να αναπαράγει το μοτίβο με τα αντικείμενα. Ειδικά στα μικρότερα παιδιά ξεκινάμε με δύο ή τρία αντικείμενα και διαφοροποιούμε κάθε φορά ή το σχήμα ή το χρώμα.
Δεξιότητες και γνωστικές λειτουργίες που ενισχύει:
➡️ Ενίσχυση μνήμης
➡️ Αντιστοίχιση χρώματος ή σχήματος
Περιγραφή 3ης Δραστηριότητας: Αναπαριστάμε μία ποσότητα π.χ το 6 με διαφορετική πύκνωση, δηλαδή στη μία περίπτωση βάζουμε έξι κυβάκια το ένα κολλητά στο άλλο και στην άλλη περίπτωση το ένα μακριά από το άλλο. Ζητάμε από το παιδί αρχικά να μας πει ποια πιστεύει ότι είναι τα περισσότερα χωρίς να μετρήσει. Αν κάνει λάθος του ζητάμε να μετρήσει και τις δύο αναπαραστάσεις ώστε να έρθει σε γνωστική σύγκρουση και να κατανοήσει μέσα από συζήτηση ότι οι δύο ποσότητες είναι ίδιες. Το ίδιο κάνουμε και με διαφορετικές ποσότητες.
Γνωστική λειτουργία που ενισχύει:
➡️ Κατανόηση της έννοιας αριθμού
Πηγή: kidsproject.gr
Διαβάστε επίσης: