Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας – Τι είναι και ποια είναι τα συμπτώματα;
12/05/2020Από 15 έως 29 Μαΐου οι εγγραφές στα δημοτικά (Εγκύκλιος)
13/05/2020Για πρώτη φορά μετά από 15 συνεχόμενα χρόνια βγαίνει από το πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
το μάθημα της ειδικής αγωγής. Στο πρόγραμμα σπουδών που θα ισχύσει από το νέο ακαδημαϊκό έτος, δεν θα περιλαμβάνεται το συγκεκριμένο μάθημα, απόφαση που λήφθηκε με οριακή πλειοψηφία στη συνέλευση του τμήματος, διχάζοντας τους ακαδημαϊκούς.
Αυτή την περίοδο, τα τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μεταξύ άλλων, καταρτίζουν και τα προγράμματα σπουδών για το νέο ακαδημαϊκό έτος τα οποία θα κληθεί να επικυρώσει η Σύγκλητος.
Δείτε επίσης: “Μαθησιακές Ευκολίες” – Ποια είναι η αιτία & το ποσοστό των Μαθησιακών Δυσκολιών;
Στο παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης αποφασίστηκε από το νέο εξάμηνο για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια να μην συμπεριληφθεί το μάθημα της ειδικής αγωγής μαζί με το μάθημα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην εκπαίδευση των φοιτητών του. «Η συγκεκριμένη απόφαση συνιστά σοβαρότατη διάκριση εναντίον των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επειδή δηλώνει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι απαραίτητο να μάθουν να διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους για όλα τα «κανονικά» παιδιά, αλλά όχι για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον, προσεγγίζει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως έλλειμμα και όχι ως διαφορετικές δεξιότητες και αυτό μάλλον είναι επιεικώς απαράδεκτο για παιδαγωγικό τμήμα», διαμαρτύρονται ακαδημαϊκοί υπόψη των οποίων τέθηκε το ζήτημα.
Σύμφωνα με ακαδημαϊκούς έχει δοθεί αγώνας για την ένταξη των μαθητών ε.ε.α. στα γενικά τμήματα στα σχολεία. «Στα ειδικά σχολεία φοιτούν μόνο οι «βαριές» περιπτώσεις. Στα γενικά τμήματα οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και βάση της απόφασης που λήφθηκε η νέα γενιά εκπαιδευτικών δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστεί αυτές τις ανάγκες», προσθέτουν.
Το ζήτημα έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων και σε συλλόγους γονέων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν γίνει καταγγελίες στον Συνήγορο του Πολίτη, ενώ για όλα τα παραπάνω έχουν ενημερωθεί ο πρύτανης και οι αντιπρυτάνεις ακαδημαϊκών και έρευνας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η οποία στο παρελθόν έχει υιοθετήσει πολιτική κατά του ρατσισμού, του αποκλεισμού και των διακρίσεων.
Πηγή: taxydromos.gr
Διαβάστε επίσης: