Το μήνυμα της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως:
Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
H υγειονομική κρίση του κορωνοϊού δημιούργησε νέες ανάγκες, όπως και μεγάλες προκλήσεις και ευκαιρίες στο χώρο της εκπαίδευσης. Σπεύσαμε να διασφαλίσουμε τη δημόσια υγεία και, ταυτόχρονα, να οργανώσουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθολικά σε όλες τις βαθμίδες και στην πιο ευρεία έως σήμερα κλίμακα. Στόχος μας να διατηρήσουμε ενεργή την εκπαιδευτική διαδικασία για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές στις έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα και, παράλληλα, να αξιοποιήσουμε τη δυνατότητα για περαιτέρω καλλιέργεια και εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Από τις 11 Μαρτίου, οπότε και ανεστάλη η δια ζώσης διδασκαλία και λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών μετά τις συστάσεις των ειδικών, μέχρι σήμερα, θεμελιώσαμε ένα νέο σύστημα τηλεκπαίδευσης, ώστε να συνεχιστεί η μάθηση και στο σπίτι.
Μαζί με τους Υφυπουργούς, Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλη Διγαλάκη, και τους Γενικούς Γραμματείς, κ.κ. Αναστασία Γκίκα, Απόστολο Δημητρόπουλο, Γιώργο Βούτσινο και Γιώργο Καλαντζή, συγχαίρουμε για άλλη μία φορά όλο το εκπαιδευτικό δυναμικό που υλοποιεί καθημερινά τη μάθηση στο σπίτι, αλλά και τους μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και τις οικογένειές τους, που αγκάλιασαν το νέο αυτό εγχείρημα. Μας γεμίζουν δύναμη και αισιοδοξία.
Στο παρόν ενημερωτικό δελτίο, συνοψίσαμε τα σημαντικότερα σημεία των δράσεών μας κατά τον τελευταίο μήνα, στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Πατώντας πάνω στους ενεργούς (μπλε) συνδέσμους, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για κάθε πεδίο. Πατώντας πάνω στις εικόνες, οδηγείστε σε σχετικές ιστοσελίδες ή δημοσιεύσεις.
Όπως πάντα, ευπρόσδεκτα τα σχόλιά σας.
Καλή ανάγνωση!
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ανταποκρινόμενο στις ραγδαίες εξελίξεις, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σχεδίασε και υλοποίησε τάχιστα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε τρεις άξονες: |
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Βάσει των πλέον πρόσφατων διαθέσιμων στοιχείων (δείτε εδώ τα απολογιστικά στοιχεία έως 9/4), η συμμετοχή μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ως εξής:Α. ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Στην ασύγχρονη εκπαίδευση: Εκπαιδευτική τηλεόραση: Β. ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ (με στοιχεία των 101 από τα 126 ΔΙΕΚ της χώρας) |
ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Δωρεάν πρόσβαση σε διαδικτυακές σελίδες: Στην προσπάθεια ενδυνάμωσης, στο μέγιστο βαθμό, των τεχνολογικών επιλογών που διατίθενται σε όλους τους πολίτες υπό τις παρούσες συνθήκες, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία των συναρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και παραχώρησαν πρόσβαση χωρίς χρέωση στις ιστοσελίδες που χρησιμοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία.Εξοπλισμός: Μέσω ΕΣΠΑ έχει ήδη δοθεί σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα, και κατατέθηκε με κατεπείγουσα διαδικασία και πρόταση συνολικού ύψους άνω των 20 εκ. € για κάλυψη μέσω ΕΣΠΑ δαπανών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (tablets, laptops), δράσεων εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξοπλισμού ΑΕΙ, εξοπλισμού οικονομικά ασθενών φοιτητών, στέγασης οικονομικά ασθενών φοιτητών. Επιπλέον, ιδιώτες και εταιρείες έχουν προβεί σε σημαντικές δωρεές για περαιτέρω άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, εξοπλισμό ο οποίος είναι καθ’ οδόν για σχολεία της χώρας. Διανομή συγγραμμάτων: Με την συνεργασία των εκδοτικών οίκων, εξασφαλίσαμε τα διδακτικά συγγράμματα του εαρινού 6μήνου να παραδοθούν δωρεάν κατ’ οίκον στους φοιτητές μας. Τεχνική αναβάθμιση υποδομών Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου: Παράλληλα, με τη καίρια συμβολή του ΕΔΥΤΕ, αναβαθμίζονται οι υφιστάμενες υποδομές του ΠΣΔ, ιδίως με την επέκταση και λειτουργία του e-class από 1 σε 10 εξυπηρετητές (servers), ενώ μελετάται ως επόμενο βήμα και η χρηματοδότηση κεντρικής υποδομής υπολογιστικού νέφους (cloud) για τα σχολεία. Ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές: στηρίζουμε έμπρακτα το προσωπικό και τους φορείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς και τις οικογένειες των μαθητών, με εξειδικευμένα μέτρα.Περιορισμός εξεταστέας ύλης πανελλαδικών εξετάσεων: Λαμβάνοντας υπόψη τις έκτακτες συνθήκες, αναπροσαρμόσαμε την εξεταστέα ύλη για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Δύο επίπεδα τεχνικής και εκπαιδευτικής υποστήριξης: Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απευθύνονται για βοήθεια στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην ομάδα υποστήριξης του σχολείου τους, που αποτελείται από τον διευθυντή και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό πληροφορικής. Η ομάδα υποστήριξης του σχολείου μπορεί να επικοινωνεί με το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. mathainoumestospiti.gov.gr: Δημιουργήσαμε, επιπλέον, ιστοσελίδα με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τη δομή, το περιεχόμενο, την πρόσβαση και τη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. |
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΡΟΣΤΑ Σε αυτή τη μάχη δεν είμαστε μόνοι. Μέσα από διεθνείς επαφές και πρωτοβουλίες, αναζητούμε διαρκώς καινούργιες λύσεις για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού στην παιδεία και περισσότερες δυνατότητες, μέσω διεθνών καλών πρακτικών, για τους νέους μας. |
ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ Για εμάς, η προσπάθεια αντιμετώπισης της υγειονομικής κρίσης είναι εθνική. Για το λόγο αυτό, από τις πρώτες κιόλας ημέρες, ενημέρωσα τηλεφωνικά τους Υπευθύνους Παιδείας των Κομμάτων της Αντιπολίτευσης για τη δέσμη των πρωτοβουλιών που ανέλαβε αμέσως το Υπουργείο Παιδείας για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σχολεία, ΔΙΕΚ, πανεπιστήμια και ζήτησα τις προτάσεις τους, ενώ τους διαβεβαίωσα ότι είμαστε στη διάθεσή τους για κάθε περαιτέρω επικοινωνία που αφορά στα συστήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και στις σχετικές δράσεις του Υπουργείου. Τη Βουλή απασχόλησε επίσης η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μέσω επίκαιρων ερωτήσεων που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΜΕΡΑ-25 και συζητήθηκαν στην Ολομέλεια, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου. |