Αυτισμός: Μύθοι και Πραγματικότητα
30/01/2020Μάθηση και η Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης
31/01/2020Σκοπός της λογοθεραπείας είναι η πρόληψη,
η διάγνωση και η αντιμετώπιση των δυσκολιών της φωνής, της ομιλίας και της μάσησης/κατάποσης. Η έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση τους είναι πολύ σημαντικά για την ανάπτυξη των γλωσσικών, επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών.
Για το λόγο αυτό, απευθύνομαι σε λογοθεραπευτή όταν το παιδί μου…
- Δεν αρθρώνει σωστά ή αντικαθιστά κάποιο φώνημα με κάποιο άλλο π.χ. λ αντί για ρ, θ αντί για σ.
- Ο λόγος του είναι δυσνόητος και δεν γίνεται καταληπτός από τρίτα άτομα.
- Το λεξιλόγιο του είναι περιορισμένο, χαρακτηρίζεται ΄΄φτωχό΄΄ και δεν είναι αντίστοιχο με των συνομηλίκων του. Χρησιμοποιεί λέξεις ή φράσεις αντί για προτάσεις, πέραν την ηλικία των 3,5 χρονών. Παρουσιάζει λάθη στη δομή του λόγου και τη σύνταξη.
- Έχει δυσκολίες στην ανάγνωση, στη γραφή και στη κατανόηση του κειμένου που διαβάζει.
- Αντιμετωπίζει δυσκολίες στο ξεκίνημα της ομιλίας και επαναλαμβάνει φθόγγους και συλλαβές.
- Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί, παρουσιάζει υπερδιέγερση και αντιμετωπίζει δυσκολία στην ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας.
- Δεν εκτελεί απλές ή σύνθετες εντολές, ανάλογα την ηλικία του , δείχνει να μην κατανοεί αυτό που του λέτε. Δεν διατηρεί τον διάλογο και οι απαντήσεις του δεν σχετίζονται με τις ερωτήσεις που του κάνετε.
- Δεν αντιδρά σε ήχους και ερεθίσματα του περιβάλλοντος.
- Δεν σας κοιτά στα μάτια και κάνει επαναλαμβανόμενες, στερεότυπες κινήσεις του σώματος, του κεφαλιού ή των χεριών.
- Αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διαχείριση των τροφών και στην κατάποση π.χ. είναι πολύ επιλεκτικό ή δεν μασάει την τροφή του.
Πιτσικάλη Θεοδώρα-Χριστίνα, Λογοθεραπεύτρια MSc του Πρότυπου Κέντρου Ειδικών Θεραπειών «Παιδίων Πλεύση»
Γρηγορίου Λαμπράκη 407, Κερατσίνι
Τηλέφωνα επικοινωνίας είναι: 2130433829