Υποστήριξη κωφού ή βαρήκοου μαθητή στην τάξη
16/05/2018Πώς αξιολογούμε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ;
21/05/2018Αρκετά βήματα πρέπει να κάνει η χώρα μας στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρατίθενται στην έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ.
Σύμφωνα με αυτή:
Η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2011, καταγράφει:
- χαμηλό δείκτη συμμετοχής στην τυπική εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία ηλικίας από 15 έως & 64 ετών (1,4%) που την κατατάσσει στην 25η θέση μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ, τιμή υπολειπόμενη ελαφρά της αντίστοιχης τιμής της ΕΕ (4,6%), και
- ιδιαίτερα χαμηλό δείκτη συμμετοχής στην μητυπική εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα (0,6%) που την κατατάσσει στην 22η θέση μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ, τιμή υπολειπόμενη σημαντικά της αντίστοιχης τιμής της ΕΕ (5,5%) και συντριπτικά της κατηγορίας top5 των κρατών-μελών της ΕΕ (15,2%).
Από τη μελέτη της κατανομής της αναλογίας πιθανο- τήτων των συγκεκριμένων δεικτών στα άτομα με αναπηρία στην ΕΕ και την αντίστοιχη θέση της Ελλάδας αξίζει να σημειωθεί ότι:
- στο δείκτη συμμετοχή στην τυπική εκπαίδευση η χώρα καταγράφει την 24η θέση στην ΕΕ με το ποσοστό των ατόμων με αναπηρία να υπολείπεται σημαντικά των ΑχωρίςΑ (αντιστοιχεί στο 11,0% των ΑχωρίςΑ), τιμή υπολειπόμενη της αντίστοιχης τιμής στην ΕΕ (αντιστοιχεί στο 30,0% των ΑχωρίςΑ) και σημαντικά υπολειπόμενη της κατηγορίας top5 των κρατών-μελών της ΕΕ (αντιστοιχεί στο 48,0% των ΑχωρίςΑ).
- στο δείκτη συμμετοχής στη μη-τυπική εκπαίδευση η χώρα καταγράφει την 22η θέση στην ΕΕ με το ποσοστό των ατόμων με αναπηρία να υπολείπεται των ΑχωρίςΑ (αντιστοιχεί στο 15,0% των ΑχωρίςΑ), τιμή υπολειπόμενη της αντίστοιχης τιμής στην ΕΕ (αντιστοιχεί στο 76,0% των ΑχωρίςΑ) και υπολειπόμενη σημαντικά της κατηγορίας top5 των κρατών-μελών της ΕΕ όπου καταγράφεται ισόρροπη εκπροσώπηση (αντιστοιχεί στο 96,0% των ΑχωρίςΑ).
Την ίδια χρονιά, ως προς τους τρείς βασικούς εκπαιδευτικούς δείκτες(benchmarks) στο πλαίσιο των στό- χων για τη στρατηγική ΕΕ-2020 η Ελλάδα καταγράφει:
- υψηλή τιμή του δείκτη πρόωρης εγκατάλειψης από την εκπαίδευση/ κατάρτιση στα άτομα με αναπη- ρία ηλικίας από 15 έως & 64 ετών (39,2%) που την κατατάσσει στην 6η υψηλότερη θέση μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ, τιμή υπερέχουσα σημαντικά της αντίστοιχης τιμής της ΕΕ (25,1%) και σημαντικά υψηλότερη της κατηγορίας bottom5 των κρατών-μελών της ΕΕ (16,4%),
- οριακά μηδενική τιμή στο δείκτη μορφωτικό επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (απόφοιτοι ISCED 5-6 στους νέους ηλικίας από 30 έως & 34 ετών) στα άτομα με αναπηρία, και
- ιδιαίτερα υψηλή τιμή (55,3%) του δείκτη ΝΕΕΤs (νέοι ηλικίας από 15 έως & 34 ετών ταυτόχρονα εκτός εκπαίδευσης/ κατάρτισης & εργασίας) στα άτομα με αναπηρία που την κατατάσσει στην 4η υψηλότερη θέση μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ, τιμή υπερέχουσα σημαντικά της αντίστοιχης τιμής της ΕΕ (30,7%) και συντριπτικά υψηλότερη της κατηγορίας bottom5 των κρατών-μελών της ΕΕ (16,3%).
Από τη μελέτη της κατανομής της αναλογίας πιθανοτήτων των συγκεκριμένων δεικτών στα άτομα με αναπηρία στην ΕΕ-28 και την αντίστοιχη θέση της Ελλάδας αξίζει να σημειωθεί ότι:
- στο δείκτη πρόωρης εγκατάλειψης από την εκπαίδευση/ κατάρτιση η χώρα καταγράφει την 11η θέση στην ΕΕ-28 με το ποσοστό των ατόμων με αναπηρία να υπερέχει σημαντικά των ΑχωρίςΑ (κατά 211,0%), τιμή υπερέχουσα της αντίστοιχης τιμής στην ΕΕ (υπεροχή κατά 102,0%) και σημαντικά υπερέχουσα της κατηγορίας bottom5 των κρατών-μελών της ΕΕ (υπεροχή κατά 66,0%).
- στο δείκτη ΝΕΕΤs η χώρα καταγράφει την 14η θέση στην ΕΕ-28 με το ποσοστό των ατόμων με αναπηρία να υπερέχει σημαντικά των ΑχωρίςΑ (κατά 135,0%), τιμή υπερέχουσα της αντίστοιχης τιμής στην ΕΕ (υπεροχή κατά 97,0%) και σημαντικά υπερέχουσα της κατηγορίας bottom5 των κρατών-μελών της ΕΕ (υπεροχή κατά 33,0%).
Από τους εκπαιδευτικούς δείκτες των προηγούμενων δύο πινάκων γίνεται εμφανής η ανισότητα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία στην Ελλάδα, με τη συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα να παρουσιάζει σημαντικά υψηλότερες πιθανότητες να σταματήσει τη φοίτησή της στις χαμηλότερες βαθμίδες της εκπαίδευσης απ’ ότι τα άτομα χωρίς αναπηρία, καταγράφοντας σημαντικά χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο, υψηλότερα ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης της εκπαίδευσης & κατάρτισης και υψηλότερες τιμές στο δείκτη NEETs συγκριτικά με τα άτομα χωρίς αναπηρία.
Αναλυτικά τα συμπεράσματα ΕΔΩ
Πηγή: xenesglosses.eu
Προσεχή Σεμινάρια: