Εξασφαλίστηκαν τα κονδύλια για την Ειδική Αγωγή για το σχολικό έτος 2018-2019
14/04/2018ΠΕΣ ΜΟΥ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
16/04/2018Επιμονή σημαίνει να υπάρχει η απαραίτητη αυτοπειθαρχία ώστε να συνεχίζεται μια δραστηριότητα παρά τις δυσκολίες που συναντώνται στην πορεία. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είπε, «Δεν είναι ότι είμαι και τόσο έξυπνος. Είναι που μένω στα προβλήματα περισσότερο.»
Τα παρακάτω είναι μερικές δραστηριότητες τάξης που ενισχύουν την επιμονή:
1. Ξεκινήστε μια συζήτηση σχετικά με το τι σημαίνει επιμονή και τι όχι. Για παράδειγμα: να συνεχίζει να εργάζεται κανείς ώσπου να ολοκληρωθεί η εργασία, αντί να δοκιμάζει κάποιες φορές και να τα παρατάει. Με τη βοήθεια των μαθητών, καταγράψτε τα βήματα που απαιτούνται για να αποκτήσει κανείς μια νέα δεξιότητα όπως το να κάνει ποδήλατο, να μάθει κολύμπι ή να αποστηθίσει έναν πίνακα προπαίδειας.
2. Διαβάστε τους ένα σχετικό ρητό, όπως «Οι άνθρωποι είναι τόσο χαρούμενοι όσο επιτρέπουν οι ίδιοι στο μυαλό τους να είναι.» του Λίνκολν ή «Εκείνο που ζητούμε με επιμονή, είναι κατορθωτό» του Σοφοκλή και φέρτε για παράδειγμα μια τέτοια προσωπικότητα, που παρά την αναπηρία ή τις αποτυχίες που είχε, αγωνίστηκε να πετύχει τους στόχους της. Απαριθμήστε και συζητήστε τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να είχε. Για παράδειγμα: θετική στάση, πείσμα, ζήλο, κουράγιο, τόλμη, αυτοπειθαρχία και αποφασιστικότητα.
3. Ζητήστε από κάθε μαθητή να γράψει μια έκθεση για ένα πρόσωπο της επιλογής του, το οποίο έχει επιδείξει επιμονή, όπως οι Άλμπερτ Αϊστάιν, Έλεν Κέλλερ, Τόμας Έντισον, Χάριετ Τούμπμαν, Φραγκλίνος Ρούσβελτ, Μητέρα Τερέζα, Μαντάμ (Μαρί) Κιουρί, Στίβεν Χόκινγκ, κλπ
Ζητήστε τους να απαντήσουν τα ακόλουθα ερωτήματα στην έκθεσή τους:
- Με ποιον τρόπο επέδειξε αυτός ή αυτή επιμονή;
- Τι κοινά έχετε με το πρόσωπο που αναφέρετε στην έκθεσή σας;
- Τι διαφορές έχετε με αυτό το πρόσωπο;
- Τι μάθατε για τον εαυτό σας γράφοντας την έκθεση;
4. Διαβάστε και ενδεχομένως διαδραματίστε τα παραμύθια «Η χελώνα και ο λαγός», «Η μικρή ατμομηχανή» ή άλλη ιστορία της επιλογής σας. Χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες για να γράψουν ένα απλό ποίημα, ένα τραγούδι ή μια σύντομη ιστορία που να περιλαμβάνει παραδείγματα επιμονής. Ζητήστε από τα παιδιά να παρουσιάσουν τα έργα τους μεταξύ τους ή σε παιδιά μικρότερων τάξεων.
5. Ζητήστε από τους μαθητές να εντοπίσουν άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών που αφορούν άτομα, τα οποία επέδειξαν επιμονή μετά από κάποια αποτυχία. Ζητήστε τους να σας αναφέρουν αυτά που έμαθαν.
6. Ζητήστε από τους μαθητές να γράψουν ή να ζωγραφίσουν μίαν εικόνα που θα απεικονίζει κάποια στιγμή που έδειξαν επιμονή και πέτυχαν κάτι, ακόμη κι εάν θέλησαν να τα παρατήσουν. Στη συνέχεια συζητήστε τα συναισθήματα που σχετίζονται με την επίτευξη του στόχου, για παράδειγμα: υπερηφάνεια, ευτυχία, αυτοπεποίθηση και αυτοσεβασμός.
7. Χρησιμοποιήστε κούκλες ή μαθητές για να διαδραματίσουν βιωματικές καταστάσεις όπου τα άτομα επιδεικνύουν επιμονή. Παραδείγματα: ένα παιδί που τραυλίζει και συνεχίζει να προσπαθεί να μιλήσει με ευφράδεια, ένα παιδί που έχει μαθησιακές δυσκολίες, ωστόσο καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες να μάθει, έναν μαθητή σε αναπηρικό καροτσάκι που προσπαθεί να κάνει καινούρια πράγματα.
8. Κάντε μια συζήτηση για το πόσο τα αρνητικά σχόλια άλλων μπορούν να επηρεάσουν τη στάση κάποιου μαθητή για τη μάθηση. Συζητήστε τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά για να αποτρέψουν τέτοια σχόλια από το να εμποδίζουν τις προσπάθειές τους. Μιλήστε για τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να επιτύχει πάραυτα.
9. Ζητήστε από κάποιο αξιοσέβαστο μέλος της κοινότητας, που ανταπεξήλθε σε δυσκολίες, να μιλήσει στους μαθητές για τη δική του/της ζωή. Ζητήστε από το άτομο να συζητήσει τις αρχές που οδήγησαν στα επιτεύγματά του. Στη συνέχεια, ζητήστε από τα παιδιά να συντάξουν και να αποστείλουν μια ευχαριστήρια κάρτα ή ένα γράμμα.
10. Ζητήστε από τους μαθητές να δημιουργήσουν μια λίστα από πράγματα που τους είναι δύσκολα ή εύκολα. Στη συνέχεια συζητήστε το γεγονός ότι κάθε παιδί έχει δυνατά σημεία και αδυναμίες, αλλά εάν τα παιδιά συνεχίσουν την προσπάθεια, κατά πάσα πιθανότητα θα στεφθούν κι από επιτυχία.
11. Προβληματιστείτε και καταγράψτε εμπόδια, συνήθειες και συμπεριφορές που αποτρέπουν τους ανθρώπους από το να επιτυγχάνουν τους στόχους τους. Στη συνέχεια, ζητήστε από τα παιδιά να καταγράψουν ή να ζωγραφίσουν μια εικόνα του τι θέλουν να γίνουν ή να κάνουν όταν μεγαλώσουν. Χωρίστε τα σε ζευγάρια και ζητήστε τους να ανταλλάξουν ιδέες. Ως ομάδα, καταγράψτε τα γενικά βήματα που θα χρειαστεί να κάνουν για να εκπληρώσουν τα όνειρά τους.
12. Ζητήστε από τους μαθητές να φτιάξουν μια λίστα ερωτήσεων που θα ήθελαν να ρωτήσουν ένα μεγαλύτερο συγγενή ή φίλο της οικογένειας. Για παράδειγμα:
- Ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που μάθατε από τη μητέρα ή τον πατέρα σας;
- Ποιες είναι οι πιο σημαντικές αξίες στη ζωή σας σήμερα;
- Για πιο επίτευγμά σας είστε πιο περήφανος;
- Κατονομάστε ένα λάθος που κάνατε.
- Τι μάθατε από αυτό το λάθος;
- Μπορείτε να περιγράψετε κάποια στιγμή που σας ώθησε να συνεχίσετε την προσπάθεια, ενώ θέλατε να τα παρατήσετε;
Αφού ολοκληρωθεί η συνέντευξη, ζητήστε από τα παιδιά να γράψουν μια έκθεση με το τι έμαθαν.
Τρόποι με τους οποίους μπορούν οι εκπαιδευτικοί να εμφυσήσουν επιμονή στους μαθητές
- Πιστέψτε στην ικανότητα του κάθε παιδιού να επιτύχει.
- Περιμένετε να ολοκληρώσουν αυτό που ξεκίνησαν.
- Αποφεύγετε να αποδεχθείτε δικαιολογίες για τη μη ολοκλήρωση μιας εργασίας.
- Κάντε θετικά σχόλια όταν ένα παιδί επιδείξει επιπλέον ζήλο.
- Βοηθήστε τους μαθητές να καταλάβουν ότι όλοι κάνουν λάθη, αλλά αυτό που μετράει είναι η προσπάθεια.
- Διδάξτε στα παιδιά πώς να ανασυντάσσονται και να ξεκινούν ξανά.
- Δώστε τους κίνητρα να δοκιμάζουν νέα πράγματα.
- Ενθαρρύνετε τα παιδιά να αναλάβουν την ευθύνη του εαυτού τους και να κάνουν εποικοδομητικές επιλογές.
Αφού η επιμονή είναι βασικό συστατικό για την επιτυχία ενός μαθητή, θα πρέπει να ενθαρρύνεται. Η παροχή βοήθειας στα παιδιά ώστε να μάθουν να έχουν υπομονή και επιμονή παρά τις αποτυχίες είναι στοιχεία που συμβάλλουν στη μελλοντική τους επιτυχία.
Leah Davies, M.Ed.
Απόδοση στα Ελληνικά: Μαριαλένα Κατσούρα
Σημείωση: Οι παράγραφοι 1 & 2 έχουν προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα
Πηγή: www.adhdhellas.org
Διαβάστε επίσης: