Τηλεκπαίδευση: Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για όλα τα σχολεία – Υπουργική Απόφαση
16/11/2020Τηλεκπαίδευση: Πρεμιέρα για Δημοτικά και Νηπιαγωγεία
18/11/2020Τα παιδιά τώρα που #ΜένουμεΣπίτι δεν ασκούνται και δεν κουράζονται με αποτέλεσμα να είναι ιδιαιτέρως δραστήρια,
να μην εκτονώνουν την ενέργειά τους και να είναι διαρκώς σε μια ένταση. Βρήκαμε και σας προτείνουμε 9 υπέροχα αυτοσχέδια και άκρως διασκεδαστικά παιχνίδια για να εκτονωθούν τα παιδιά. Αν έχετε μεγάλη αυλή ή κήπο μπορείτε να τα παίξετε και εκτός σπιτιού!
Πριν διαβάσετε τα παιχνίδια:
Α) Ανάλογα το χώρο που έχετε προσαρμόστε μια νεκρή περιοχή. Μια περιοχή δηλαδή που είναι μόνο για παιχνίδι και δεν υπάρχουν έπιπλα και άλλα αντικείμενα. Αν θέλετε μπορείτε να τον χωρίσετε με χαρτοταινία.
Β) Προσαρμόστε τα παιχνίδια ανάλογα την ηλικία του παιδιού. Αν τα παιδιά είναι πολύ μικρά μην ακολουθείτε κατά γράμμα τα παιχνίδια αλλά χαρείτε με τον αυθορμητισμό.
Γ) Πολλά από τα αντικείμενα που δίνονται παρακάτω δεν είναι δεσμευτικά. Αντί για μπάλα μπορείτε να έχετε μπαλόνι, αντί για σεντόνι μια πετσέτα κ.ο.κ. Καλό θα είναι να αυτοσχεδιάσετε ανάλογα την όρεξη και τον χώρο που έχετε.
9 τέλεια αυτοσχέδια παιχνίδια για να διασκεδάσετε οικογενειακώς
1.Σκυταλοδρομία
Είναι το παιχνίδι που αγαπούν όλα τα παιδιά. Το παιχνίδι χωρίζεται σε δυο σημεία. Στο ένα θα είναι μια καρέκλα με ένα αντικείμενο και στο άλλο σημείο οι διαγωνιζόμενοι. Αφήνοντας όποιο αντικείμενο θέλουμε τρέχουμε παίρνουμε το αντικείμενο το δίνουμε στον άλλο παίχτη και αυτός συνεχίζει. Για να σταματήσει το παιχνίδι βάζουμε ένα τραγούδι και στο τέλος του σταματάμε. Οι παραλλαγές για μικρό χώρο μπορεί να είναι: Πηγαίνουμε κουτσό, μπουσουλώντας, περπατώντας ανάποδα κλπ.
2.Κρατάω την μπάλα/μπαλόνι στον αέρα
Πετάμε ένα μπαλόνι στον αέρα και στην συνέχεια μαζί με τα παιδιά προσπαθούμε να το κρατήσουμε στον αέρα με διάφορα μέρη του σώματος. Για παράδειγμα μπορεί να βάλουμε το κεφάλι σαν πρώτο και μετά ο ενήλικας να φωνάξει “με την μύτη”, στη συνέχεια “με το πόδι” κλπ. Χρειάζεται συνεχή επίβλεψη σε εσωτερικό χώρο.
3. Τι κρύβεται στην τσάντα;
Σε μια σακούλα ή τσάντα βάζουμε διάφορα αντικείμενα του σπιτιού. Π.χ. ένα ζευγάρι γυαλιά, ένα φακό, μια λάμπα, ένα κουτάλι, ένα κατσαβίδι, σελοτέιπ κλπ. Κλείνουμε τα μάτια στα παιδιά ή τους ζητάμε να κοιτάξουν από την αντίθετη πλευρά και να βάλουν το χέρι τους στην τσάντα και να μαντέψουν τι πιάνουν. Μόλις το μαντέψουν βγάζουμε το αντικείμενο από την τσάντα και συνεχίζουμε.
4.Βιβλίο στο Κεφάλι!
Είναι υπέροχο να διαβάζουμε παραμύθια, τι θα λέγατε όμως να κάνουμε κάτι διαφορετικό με αυτά; Βάζουμε ένα βιβλίο στο κεφάλοι, μικροί και μεγάλοι και προσπαθούμε να μην το ρίξουμε όσο περισσότερο μπορούμε!
5.Μπαλόνι δεμένο στο πόδι.
Δένουμε ένα μπαλόνι στο πόδι μας είτε με λάστιχο είτε με σπάγκο και ο άλλος παίχτης προσπαθεί να το σπάσει με το πόδι του!
6.Μαζεύω μπάλες!
Κλείνουμε τα μάτια του παίχτη και μέσα στο χώρο αφήνουμε μπάλες ή μπαλόνια. Ο παίχτης προσπαθεί να τα βρει με την καθοδήγηση και την επίβλεψη μας…
7.Η θάλασσα
Με ένα σεντόνι ή μια πετσέτα κάνουμε τα κύματα της θάλασσας. Κάποια στιγμή μπαίνουμε κάτω από την θάλασσα ή μπαίνουμε από πάνω και κάνουμε τους ναυτικούς. Το παιχνίδι εστιάζει στον συντονισμό κινήσεων και στην διασκέδαση που βρίσκουν τα μικρά παιδιά με το παιχνίδι τύπου αερόστατο.
8.H καυτή πατάτα!
Κρατάμε μια μπάλα και την δίνουμε στον διπλανό μας όσο πιο γρήγορα μπορούμε χωρίς να μας πέσει κάτω. Σκοπός είναι να κρατηθεί η μπάλα στα χέρια μας όσο το δυνατόν λιγότερο χωρίς να πέσει!
9.Το σπίτι λαβύρινθος
Μετακινούμε καναπέδες, φέρνουμε μαξιλάρια στη μέση, και γενικά αλλάζουμε το σπίτι μας το κάνουμε “λαβύρινθο”. Φτιάχνουμε μια διαδρομή που το παιδί θα πρέπει να περάσει με διάφορους τρόπους (κουτσό, μπουσουλώντας κ.α.) χωρίς να ακουμπήσει τίποτα.
Πηγή: oneirovates.com / infokids.gr