Μιλάμε για τη ΔΕΠΥ (συνέντευξη) – Ποια τα συμπτώματα; Πότε ανησυχούμε; Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς;
20/03/2018“Ψάρεψε τις λέξεις”: Μια διασκεδαστική δραστηριότητα μάθησης για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
22/03/2018Για ελάχιστες ημέρες, από 16 έως 26 Μαρτίου 2018, αναρτήθηκε για διαβούλευση Σχέδιο Νόμου 91 σελίδων για τις νέες δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης (ΠΕ.Κ.Ε.Σ., Κ.Ε.Α,) & την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, όπως είναι οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου (πρώην σχολικοί σύμβουλοι), Διευθυντές Εκπ/σης, Διευθυντές δημοτικών σχολείων, προϊστάμενοι Νηπιαγωγείων, κ.λπ..
Το σχέδιο Νόμου έχει τίτλο: «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ».
Η διεύθυνση που αναρτήθηκε είναι: http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3873
Τα 12 βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου είναι τα εξής:
- Ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
- Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.: Ι) Καταργείται ο θεσμός του σχολικού συμβούλου και για τη στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. συνιστώνται θέσεις Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, οι οποίες πληρούνται από εκπαιδευτικούς που επιλέγονται για τριετή θητεία.
ΙΙ) Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου, αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο είναι το Ανώτερο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας (Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε.) της περιφερειακής διεύθυνσης του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στο οποίο υπηρετεί ο Συντονιστή.
- Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.):
Ι) Καταργούνται τα ΚΕΔΔΥ. Στην περιοχή ευθύνης κάθε Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ιδρύονται Κ.Ε.Σ.Υ., τα οποία υπάγονται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
ΙΙ) Αποστολή των Κ.Ε.Σ.Υ. είναι η υποστήριξη των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. της περιοχής ευθύνης τους για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου.
ΙΙ) Όργανα διοίκησης των Κ.Ε.Σ.Υ. είναι ο Προϊστάμενος των Κ.Ε.Σ.Υ. και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικού Προσωπικού αποτελείται από το σύνολο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που υπηρετούν στο Κ.Ε.Σ.Υ. και λειτουργεί ως διεπιστημονική ομάδα.
ΙΙΙ) Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε οργανική θέση σε Κ.Ε.Σ.Υ., αρμόδιο είναι το οικείο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε.
- Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.):
Ι) Σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) μετατρέπονται τα υφιστάμενα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.).
ΙΙ) Οργάνωση και στελέχωση των Κ.Ε.Α.: i) Τα Κ.Ε.Α. στελεχώνονται από Παιδαγωγική Ομάδα αποσπασμένων εκπαιδευτικών με διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην Παιδαγωγική Ομάδα, η οποία συγκροτείται για τριετή θητεία, μετέχουν τουλάχιστον: α) δύο εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και β) δύο εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκ των οποίων τουλάχιστον ένας κλάδου ΠΕ60 Νηπιαγωγών ή ΠΕ70 Δασκάλων
- Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών: I) Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου Πληροφορικής ΠΕ 86 (πρώην ΠΕ19,ΠΕ20), με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση
- Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες και Ε.Κ.
ΙΙ) Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη.
- Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού: Ι) Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 11, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα σχολικών αθλητικών και συναφών δραστηριοτήτων, καθώς και σε θέματα που αφορούν στη διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α.
ΙΙ) Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη.
- Μισθολογικές διατάξεις (Ποσά – επιδόματα στελεχών εκπ/σης):
- Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, 900 ευρώ.
- Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,550 ευρώ.
- Οργανωτικοί Συντονιστές των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), 450) ευρώ.
- Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, 400 ευρώ.
- Προϊστάμενοι των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), 350 ευρώ.
- Προϊστάμενοι των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 290 ευρώ
- Διευθυντές τετραθέσιων και άνω γενικών και ειδικών Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων,250 ευρώ. Εφόσον τα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης διαθέτουν τουλάχιστον εκατόν είκοσι (120) μαθητές και οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε. τριάντα (30) μαθητές, 300 ευρώ.
- Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων, Δημόσιων Ι.Ε.Κ., Προϊστάμενοι των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.), 150 ευρώ.
- Προϊστάμενοι Μονοθέσιων, Διθέσιων και Τριθέσιων Δημοτικών Σχολείων, Νηπιαγωγείων και Παιδικών Σταθμών (;;;;; ερωτηματικά προκαλεί ο όρος ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ), 100 ευρώ.
- ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ για τη συμμετοχή στις ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ
Εισαγωγικά, για ΟΛΑ τα στελέχη εκπαίδευσης (πλην των Προϊσταμένων διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, των υποδιευθυντών δημοτικών σχολείων) προϋπόθεση είναι η κατοχή του βαθμού Α΄, καθώς και η πιστοποιημένη γνώση Τ.Π.Ε. Α΄ επιπέδου η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου Πληροφορικής ΠΕ 86. (πρώην ΠΕ19,ΠΕ20).
ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ |
1. Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης | Επιλέγονται εκπαιδευτικοί με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη. |
2. Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης | Ίδιες με Περιφερειακούς Δ/ντες Εκπ/σης |
3. Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Γενικής & Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης (πρώην σχολικοί σύμβουλοι) | -Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Γενικής Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί των οικείων κλάδων με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη και οι οποίοι διαθέτουν γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου τουλάχιστον Β2, η οποία τεκμαίρεται για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων για τους οποίους η γνώση ξένης γλώσσας αποτελεί προσόν διορισμού.
-Ως Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. ή στη σχολική ψυχολογία ή μέλη του Ε.Ε.Π. με πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. |
4. Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ. | -Επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας με δεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στη βαθμίδα αυτή, οι οποίοι έχουν ασκήσει για οκτώ τουλάχιστον έτη διδακτικά καθήκοντα στην πρωτοβάθμια ή/και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνολικά.
-Ειδικά για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., εκτός των εκπαιδευτικών, μπορεί να επιλέγονται ως διευθυντές και μέλη Ε.Ε.Π. με δέκα τουλάχιστον έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή Κ.Ε.Σ.Υ., από τα οποία τρία τουλάχιστον έτη πρέπει να έχουν υπηρετηθεί σε αντίστοιχη με την προς κάλυψη θέση Σ.Μ.Ε.Α.Ε. της οικείας βαθμίδας εκπαίδευσης |
5.Διευθυντές/τριες νηπιαγωγείων | Ίδιες με Διευθυντές σχολικών μονάδων |
6. Προϊστάμενοι διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων & υποδιευθυντές δημοτικών σχολείων | Επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οκταετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία, που υπηρετούν κατά το χρόνο επιλογής σε οργανική θέση στη μονάδα την οποία αφορά η επιλογή. |
7.Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης | Επιλέγονται εκπαιδευτικοί με δεκαετή τουλάχιστον διδακτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης |
8.Προϊστάμενοι Κ.Ε.Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) | Επιλέγονται εκπαιδευτικοί ή Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.), με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη και οι οποίοι διαθέτουν τα προσόντα που απαιτούνται για την τοποθέτηση στα Κ.Ε.Σ.Υ. |
Προϊστάμενοι Κ.Ε.Α. (Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία) | Επιλέγονται εκπαιδευτικοί με δωδεκαετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες για δέκα τουλάχιστον έτη. |
- Τα ΚΡΙΤΗΡΙΑ επιλογής & η αποτίμηση – ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ
4 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ | ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ (Σύνολο μονάδων: 45) |
1.Επιστημονική συγκρότηση 17 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, εκ των οποίων:
α. Τίτλοι σπουδών: 9 μονάδες β-ζ: άλλες 8 μονάδες
………Επιστημονική συγκρότηση |
α) Τίτλοι σπουδών: 9 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) Διδακτορικό δίπλωμα: 6 μονάδες.
ββ) Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 3,5 μονάδες. γγ) Τίτλος Διδασκαλείου Εκπαίδευσης: 3 μονάδες. δδ) Δεύτερο πτυχίο Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. πριν την υπαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση: 3 μονάδες. εε) Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: 1,5 μονάδες. -Η κατοχή περισσότερων του ενός μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών αξιολογείται κατ’ ανώτατο όριο με 5 μονάδες και στην περίπτωση αυτή δεν μοριοδοτείται η κατοχή τίτλου διδασκαλείου εκπαίδευσης. -Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και τίτλου διδασκαλείου εκπαίδευσης αξιολογείται με 4,5 μονάδες
Οι άλλες 8 μονάδες (που απομένουν από τις 17 μονάδες του κριτηρίου επιστημονική συγκρότηση) κατανέμονται ως εξής: β) Γνώση Τ.Π.Ε. B΄ Επιπέδου: 1 μονάδα. γ) Γνώση ξένων γλωσσών: 1,50 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) Πιστοποιημένη γνώση μίας ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Β2: 0,80 μονάδες. Οι υποψήφιοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου δεν μοριοδοτούνται σύμφωνα με την παρούσα υποπερίπτωση. ββ) Πιστοποιημένη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Β2: 0,40 μονάδες. Οι υποψήφιοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου μοριοδοτούνται για την πιστοποιημένη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Β2 με 0,80 μονάδες, ενώ για τη γνώση και τρίτης ξένης γλώσσας του ίδιου επιπέδου μοριοδοτούνται με 0,40 μονάδες. γγ) Πιστοποιημένη γνώση μίας ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου ανώτερου του Β2: 1 μονάδα. δδ) Πιστοποιημένη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου ανώτερου του Β2: 0,50 μονάδες. δ) Επιμόρφωση: 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο, η οποία κατανέμεται ως εξής: αα) Βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Μ.Ε.), Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Δημοτικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Δ.Ε.), Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) / Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.): 0,5 μονάδες. ββ) Βεβαίωση ή πιστοποιητικό ετήσιας επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. διάρκειας τουλάχιστον 300 ωρών ή / και εννεάμηνης διάρκειας: 0,5 μονάδες. ε) Διδακτικό – επιμορφωτικό έργο: 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο, η οποία κατανέμεται ως εξής: αα) Αυτοδύναμο διδακτικό έργο σε Α.Ε.Ι. ή στα Τ.Ε.Ι. πριν την υπαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση ή στη Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.: 0,5 μονάδες ανά εξάμηνο. ββ) Συμμετοχή ως επιμορφωτής σε επιμορφωτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: 0,1 μονάδες ανά 10 ώρες. στ) Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, την ευθύνη υλοποίησης των οποίων έχουν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.): 0,5 μονάδες για κάθε εξάμηνο συμμετοχής και έως 1 μονάδα. ζ) Συγγραφικό έργο και εισηγήσεις σε συνέδρια: 2,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) Συγγραφή σχολικών εγχειριδίων: 0,5 μονάδες για κάθε εγχειρίδιο και έως 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο. ββ) Δημοσίευση άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά: 0,25 μονάδες για κάθε άρθρο και έως 1,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Στην περίπτωση ομαδικής συγγραφής λαμβάνεται το ήμισυ της μοριοδότησης. γγ) Εισηγήσεις σε πρακτικά συνεδρίων που οργανώνονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Α.Ε.Ι. ή άλλους εποπτευόμενους από το Υπουργείο αυτό φορείς ή επιστημονικούς φορείς ή επιστημονικά περιοδικά: 0,2 μονάδες για κάθε εισήγηση και έως 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο. Στην περίπτωση ομαδικής εισήγησης λαμβάνεται το ήμισυ της μοριοδότησης. δδ) Συμμετοχή σε ομάδα σύνταξης Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών – Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ – Δ.Ε.Π.Π.Σ.) ή αναμόρφωσης – εξορθολογισμού Προγραμμάτων Σπουδών του Ι.Ε.Π. ή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.): 0,25 μονάδες ανά πρόγραμμα και έως 0,5 μονάδες. |
2. Διοικητική και διδακτική εμπειρία
13 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, εκ των οποίων: α. Διοικητική εμπειρία: 3 μονάδες β. Διδακτική εμπειρία: 10 μονάδες |
α) Διοικητική εμπειρία: 3 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) Άσκηση καθηκόντων Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, Διευθυντή Εκπαίδευσης ή Προϊσταμένου Διεύθυνσης της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: 1 μονάδα ανά έτος και έως 3 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
ββ) Άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου Τμήματος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή Κ.Ε.Σ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή διευθυντή σχολικής μονάδας: 0,5 μονάδες ανά έτος και έως 2 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. γγ) Άσκηση καθηκόντων Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ή Σχολικού Συμβούλου, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή υπευθύνου τομέα Ε.Κ., Προϊσταμένου Κ.Ε.Α. ή Υπευθύνου Λειτουργίας Κ.Π.Ε.: 0,3 μονάδες ανά έτος και έως 1,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. δδ) Άσκηση καθηκόντων υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων ή προϊσταμένου ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., Ε.Κ.Φ.Ε., ΚΕ.ΣΥ.Π., ΓΡΑ.ΣΥ. ή ΓΡΑ.Σ.Ε.Π.: 0,25 μονάδες ανά έτος και έως 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο. β) Διδακτική εμπειρία: 10 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) Άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες, Ε.Κ., Σ.Δ.Ε. και δημόσια Ι.Ε.Κ.: 1 μονάδα για κάθε έτος πέραν των 10 ετών. ββ) Διδακτική υπηρεσία υπό την ιδιότητα του Σχολικού Συμβούλου ή Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, του Προϊστάμενου Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων, του υπευθύνου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ή αγωγής υγείας ή πολιτιστικών θεμάτων ή σχολικών δραστηριοτήτων, του υπεύθυνου και των αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε ΚΕ.ΣΥ.Π., ΓΡΑ.Σ.Ε.Π., ΓΡΑ.ΣΥ., Ε.Κ.Φ.Ε., ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., Σ.Σ.Ν., του υπευθύνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ή Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων, καθώς και του Διευθυντή και Υποδιευθυντή Ι.Ε.Κ.: 1 μονάδα για κάθε έτος και έως 2 μονάδες. |
3.Διοικητική και εκπαιδευτική επάρκεια
(5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο) |
α) Για τους εκπαιδευτικούς που έχουν διατελέσει σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης, αποτιμάται με βάση τις εκθέσεις αξιολόγησης.
β) Για τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, αξιολογείται από το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής στο πλαίσιο της προσωπικής συνέντευξης. |
4. Προσωπικότητα και γενική συγκρότησης
(10 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο) |
Το κριτήριο αυτό αξιολογείται με προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής. |
10.Τα ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ των ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
1.Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης | Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής, το οποίο συνεδριάζει με εννεαμελή ή ενδεκαμελή σύνθεση. Το Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη που ορίζονται με τους αναπληρωτές τους:
α) Ένα μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), ο οποίος ορίζεται με την απόφαση συγκρότησης ως Πρόεδρος., β) Τρία μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι. γ) Έναν εκπρόσωπο του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) δ) Δύο εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι οποίοι ορίζονται από τον Υπουργό. ε) Δύο ή τέσσερις αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, ως εξής: αα) Για την επιλογή περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης, στο Συμβούλιο συμμετέχουν οι δύο αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Π.Ε.) και οι δύο αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), οι οποίοι αναπληρώνονται από τους αναπληρωτές τους στα συμβούλια αυτά. ββ) Για την επιλογή διευθυντών πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο Συμβούλιο συμμετέχουν οι δύο αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών στο Κ.Υ.Σ.Π.Ε. ή στο Κ.Υ.Σ.Δ.Ε., αντίστοιχα, οι οποίοι αναπληρώνονται από τους αναπληρωτές τους στα συμβούλια αυτά. |
2.Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι) & Προϊστάμενοι των Κ.Ε.Σ.Υ. (πρώην ΚΕΔΔΥ) και Κ.Ε.Α (πρώην Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) | Στην έδρα κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης συνιστάται Περιφερειακό Συμβούλιο Επιλογής (διευρυμένο ΑΠΥΣΠΕ). Η συγκρότηση κάθε Συμβουλίου έχει ως εξής:
-Για την επιλογή των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου των κλάδων Νηπιαγωγών (ΠΕ60), Δασκάλων (ΠΕ70) το Συμβούλιο συνεδριάζει με επταμελή σύνθεση, αποτελούμενο από τα ακόλουθα μέλη που ορίζονται με τους αναπληρωτές τους: αα) τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ως Πρόεδρο, ο οποίος αναπληρώνεται από Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ββ) δύο μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι., γγ) έναν Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δδ) έναν διευθυντή σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και εε) τους δύο αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε., οι οποίοι αναπληρώνονται από τους αναπληρωτές τους στο συμβούλιο αυτό. |
3.Διευθυντές ή προϊστάμενοι σχολικών μονάδων και Ε.Κ., καθώς υποδιευθυντές σχολικών μονάδων | Πραγματοποιείται από τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε., στα οποία συμμετέχουν επιπλέον ένας Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου που προέρχεται από την οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης και ένας εκπαιδευτικός με δεκαπενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης, ο οποίος υπηρετεί με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. |
11.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των στελεχών εκπαίδευσης τόσο από τους ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥΣ με ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ όσο και από τους ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ με ΑΝΩΝΥΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:
Ι) Τα στελέχη εκπαίδευσης θα αξιολογούνται από τους ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥΣ με ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ. Για παράδειγμα:
– οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Οργανωτικοί Συντονιστές των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και τον Διοικητικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
– οι Διευθυντές ή Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων και Ε.Κ., από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας ή του Ε.Κ. και τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
– οι υποδιευθυντές των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του Ε.Κ. και το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας.
Οι εκθέσεις αξιολόγησης θα έχουν την εξής κλίμακα:
- Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται τα άριστα στελέχη
- Με βαθμούς 75 έως 89 βαθμολογούνται τα πολύ επαρκή στελέχη
- Με βαθμούς 60 έως 74 τα επαρκή στελέχη
- Με βαθμούς 50 έως 59 τα μερικώς επαρκή στελέχη
- Με βαθμούς 40 έως 49 τα μέτρια στελέχη
- Με βαθμούς 25 έως 39 τα ανεπαρκή στελέχη
- Με βαθμούς 0 έως 24 τα ακατάλληλα για τη θέση στελέχη
ΙΙ) Τα στελέχη εκπαίδευσης θα αξιολογούνται από τους ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ με ΑΝΩΝΥΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:
Στην αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης λαμβάνεται υπόψη και η αξιολόγηση του μόνιμου προσωπικού που υπάγεται στα στελέχη αυτά, ως εξής: α) Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης αξιολογούνται από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, τους Οργανωτικούς Συντονιστές των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και τους λοιπούς άμεσα υφισταμένους τους προϊσταμένους οργανικών μονάδων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, καθώς και τους Προϊσταμένους των Κ.Ε.Σ.Υ. και Κ.Ε.Α.
β) Οι Οργανωτικοί Συντονιστές των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. αξιολογούνται από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
γ) Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου αξιολογούνται από τους διευθυντές ή προϊσταμένους των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη.
δ) Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογούνται από τους διευθυντές ή προϊσταμένους των σχολικών μονάδων και Ε.Κ. που υπάγονται στην αρμοδιότητα της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης..
ε) Οι Προϊστάμενοι των Κ.Ε.Σ.Υ. αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς και μέλη του Ε.Ε.Π., καθώς και τους διοικητικούς υπαλλήλους των οικείων Κ.Ε.Σ.Υ.
στ) Οι Προϊστάμενοι των Κ.Ε.Α. αξιολογούνται από τα μέλη των Παιδαγωγικών Ομάδων των οικείων Κ.Ε.Α.
ζ) Οι διευθυντές ή προϊστάμενοι και οι υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ., καθώς και οι υπεύθυνοι τομέων Ε.Κ. αξιολογούνται από τους εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. των οικείων σχολικών μονάδων ή Ε.Κ. ή των τομέων Ε.Κ.
Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ θα εξαχθούν βάσει της εξής κλίμακας: 90-100: άριστο, 75-89: πολύ επαρκές, 60-74: επαρκές, 50-59: μερικώς επαρκές, 40-49: μέτριο, 25-39: ανεπαρκές, 0-24: ακατάλληλο.
- 12. ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΙΣ ΘΗΤΕΙΕΣ – ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΔΥΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΕΣ ΘΗΤΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΩΣ ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:
Εισαγωγικά, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η θητεία των στελεχών εκπαίδευσης θα είναι τριετής.
Παράλληλα, το νομοσχέδιο θέτει και ανώτατο όριο παραμονής αφού σημειώνεται σε αυτό ότι ΔΕΝ επιτρέπεται η επιλογή για ΤΡΙΤΗ συναπτή ΘΗΤΕΙΑ σε όμοια θέση στελέχους της εκπαίδευσης.
Μ Ε Ν Τ Α Κ Η Σ Τ Α Σ Ο Σ
ΑΙΡΕΤΟΣ Π.Υ.Σ.Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ
Διαβάστε επίσης:
Σεμινάριο Θεσσαλονίκη: «ΔΕΠΥ-Αξιολόγηση, Πρακτικές Υποστήριξης και Τεχνικές Παρέμβασης»